Dieta OXY - czy da się przeżyć?


Dieta OXY jest bardzo modna i popularna w ostatnim czasie. A na czym polega jej fenomen? Dieta OXY to dieta o obniżonej kaloryczności, ale zwiększonej ilości białka.

Na stronę dietaoxy.pl wchodziłam kilkakrotnie dużo czytając i podziwiając efekty, zastanawiałam się czy to prawda. W związku z tym przekopałam trochę internetów no i jakoś się przekonałam, że może faktycznie to nie ściema. Żeby było mi raźniej wytrzymać okres próbny i móc dzielić się pracą przy wykonywaniu posiłków namówiłam mamę.

Kupiłam dietę OXY początkowo na miesiąc, zanim jednak to musiałam wypełnić test, który za zadanie miał dobranie odpowiedniej diety z odpowiednią wartością kaloryczną, a także adekwatną do trybu życia i typu osobowości. Po wypełnionym teście otrzymałam wyniki i mogłam dokończyć zakup diety.

Przy diecie OXY mamy również wybór: dietę białkową, wegetariańską, wegetariańską, ale z rybami. Także nawet wege nie mają wymówek! ;) Mamy również wybór kiedy zaczynamy dietę. Można nawet kupić dzisiaj, ale jeśli wiemy, że po drodze mamy wyjazd, urodziny koleżanki czy akurat będą święta, a chociaż przez pierwsze 1-3 miesięcy chcemy utrzymać ciągłość to klikamy dzień, miesiąc, w którym chcemy zacząć dietę.

Także, jak widzicie, już od samego początku, jeszcze przed rozpoczęciem diety mamy luz, dowolność i nic nie jest na siłę przez co nie czujemy się zniechęceni. Co więcej, dietę możemy zamówić na dowolny czas - mamy wersję: miesięczną, dwu- i trzymiesięczną, półroczną i roczną. Im na dłuższy okres wybieramy dietę, tym więcej korzyści i funkcji mamy.

Ale żeby nie roztkliwiać się nad każdym przypadkiem, opiszę Wam dalszy przebieg na podstawie miesięcznej diety białkowej.


Cena

Aktualnie miesięczna (OXY Starter) wersja kosztuje 49 zł (zaoszczędzamy 20zł - normalnie Oxy Starter kosztuje 69zł.)

W pakiecie mamy:
  • plan diety na 28 dni
  • dieta białkowa lub wegetariańska
  • 4 etapy odchudzające
  • możliwość wymiany posiłków
  • wygodna i praktyczna lista zakupów
  • 4 ebooki GRATIS


 Rozpoczęcie i przebieg diety

Na rozpoczęcie diety macie maksymalnie 15 dni, liczone zawsze od aktualnej daty. Dieta pojawia się na Waszych kontach na stronie dietaoxy.pl.

Kiedy dieta pojawia się, jest ona podzielona na 4 etapy. Pierwszy etap to DETOX, który ma na celu oczyszczenia naszego ciała z toksyn. Podstawowym elementem jadłospisu w tej fazie są koktajle oczyszczające. Drugi etap to FAT BURNING, który, tak jak łatwo się domyślić, za zadanie ma przyspieszyć nasz metabolizm i pomóc spalać tkankę tłuszczową. Istotnym elementem na tym etapie jest OXY Shake. Następny etap to STEP, czyli faza podczas której nadal występuje spadek wagi ciała, ale jednocześnie nasze dotychczasowe efekty zaczynają się stabilizować. W tej części OXY Shake również odgrywa ważną rolę. Czwartym etapem jest BALANCE, czyli etap utrwalania efektów. Produkty są w podobnej do siebie proporcji, a jedzenie wydaję się coraz bardziej normalne (w porównaniu z FAT BURNING, gdzie trzeba trochę przycisnąć pasa). Jest również etap STABILIZACJA, który ma za zadanie wyprowadzić nas z diety i pomóc uniknąć efektu jo-jo. Jednak etap anty jo-jo jest dostępny dopiero od oferty dwumiesięcznej.


Przykładowy dzienny jadłospis

Teraz pokażę Wam przykładowy dzienny jadłospis, który mi się najbardziej spodobał i który dał mi najmniej odczuć, że jestem na diecie. Jeżeli nie jesteście przekonani, że może to być całkiem przyjemny dzień to możecie skorzystać z poniższej rozpiski (dla jednej osoby):

Śniadanie: Jajecznica, Sok - 330 kcal
Usmażyć jajecznicę (1 szt.) na maśle (2 łyżeczki) wraz z pokrojonym szczypiorkiem (1 łyżka)
Spożyć z chrupkim pieczywem (1 kromka)
Do tego: Sok pomarańczowy (240 ml)
Poranna przekąska: Owoce - 175 kcal
Obrać grejpfruta (270 g), podzielić na mniejsze cząstki, dodać żurawinę suszoną (2 łyżki)

Obiad: Kasza gryczana zapiekanka z kurczakiem i mozzarellą, Herbata - 356 kcal
W garnku gotujemy wodę z dodatkiem soli, do wrzątku wrzucamy kaszę (25 g) na ok.10 min, po czym odcedzamy. Cebulę (1/2 szt.) drobno siekamy i podsmażamy na niewielkiej ilości rozgrzanego oleju. Pierś z kurczaka (60 g) kroimy na niewielkie kawałki, obsypujemy estragonem (1 szczypta), solą i pieprzem (również po 1 szczypcie) i dodajemy do cebuli, całość podsmażamy jeszcze przez chwilę.
Sos pomidorowy (tu: pomidory kojone w sosie własnym 1/2 szklanki) przekładamy do garnka, podgrzewamy z odrobiną wody, imbirem (2 szczypty), solą i pieprzem.
Do naczynia żaroodpornego wsypujemy kaszę, następnie wkładamy kurczaka z cebula. Całość polewamy sosem pomidorowym. Na wierzchu układamy plastry pomidora (1 szt.) i mozzarelli (1 szt.)
Przykrywamy folią aluminiową (lub pokrywą naczynia) i zapiekamy w nagrzanym piekarniku przez ok.20-25 min.
Do tego: Herbata zielona liściasta napar bez cukru
Wieczorna przekąska: Koktajl - 100 kcal
Z melona (1/4 szt.) wydrążyć miąższ i zmiksować go wraz z truskawkami (jeśli mrożone to trzeba je wcześniej rozmrozić - 100 g) oraz sokiem z cytryny (1/4 szt.) za pomocą blendera.
Kolacja: Kasza jaglana, Herbata - 282 kcal
Kaszę jaglaną (3 łyżki) ugotować wg przepisu na opakowaniu.
Do kaszy zetrzeć gruszkę (1 szt.)
Dodać orzechy laskowe (1/2 łyżki) i morele suszone (10 g)
Do tego: Herbata zielona liściasta napar bez cukru

Plusy i minusy

Zacznę od plusów:
  • lepsze samopoczucie
  • spadek wagi, poprawienie wyglądu sylwetki
  • lepsza kondycja włosów, skóry i paznokci (włosy aż tak nie wypadają, twarz wydaje się świeższa i nie wyskakują żadne "niespodzianki" na twarzy, a przynajmniej jest ich mniej, a paznokcie stają się mocniejsze)
  • wyrobienie sobie nawyku picia większej ilości wody, zielonej herbaty jak i regularnego jedzenia
  • lepsze zarządzanie czasem
  • wprowadzenie do kuchni zdrowszych zamienników
  • pomysł na śniadanie, obiad, kolacje jak i na przekąski od ręki
  • nie łapiesz byle czego w biegu do jedzenia tylko sięgasz po wcześniej przygotowane danie
  • przy każdym produkcie jak i nawet przy każdej porze jedzenia, mamy symbol strzałki, który umożliwia nam wymianę pojedynczych składników jak i całego jadłospisu na dany dzień albo porę dnia
  • klikając w zakładkę 'lista zakupów' i wpisując przedział czasowy, dostajemy gotowy spis potrzebnych produktów podzielony na działy; taką listę możemy mieć cały czas przy sobie, na telefonie, a kiedy już coś kupimy z danej listy możemy sobie to odhaczyć jednym kliknięciem
Jedynym minusem dla mnie jest CZAS. Niestety, ale przygotowywanie posiłków na kolejny dzień zabierało trochę czasu, jest tak niestety w przypadku każdej diety, i trzeba było spędzić trochę czasu przy garach żeby przygotować każde pudełko, szczególnie jeśli przez większość dnia będzie się poza domem. Dieta OXY ma też kilka przeciwwskazań są to przede wszystkim: ciąża, laktacja, cukrzyca I i II typu, osteoporoza oraz choroby nerek i wątroby.


Wskazówki, porady, wnioski

  • jedzenie co 3 godziny jest bardzo, ale to bardzo ważne - czasami nawet odstępując od diety, ale trzymając się regularnych odstępów między posiłkami, zauważyć można, że waga nie szaleje
  • podobnie jest jeśli chodzi o napoje - zielona herbata jak i woda powinny również przez cały dzień nam towarzyszyć; zielonej herbaty powinno się wypić 2/3 szklanki dziennie żeby miała ona działanie naprawdę odchudzające, a wody (jak wiadomo) chociaż te 1,5-2 litrów
  • można sobie kupić (jeśli ktoś nie ma) wagę spożywczą, taką domową, żeby dokładniej odmierzać podane proporcje - ja tak daleko nie poszłam, ale jest to na pewno nie najgorszy pomysł ;)
  • proponuję zakupy robić w weekend na cały tydzień, a plan diety sobie również wtedy skonstruować tak żeby móc kupione produkty jak najbardziej wykorzystać
  • nie bójcie się potknięć, nie bójcie się jakiś małych odstępstw jakie mogą się zdarzyć, oczywiście najlepiej jak najrzadziej, ale jeśli nawet to jak najszybciej wracajcie na OXY tor i działajcie dalej, a efekty w dodatku połączone z ćwiczeniami mogą być naprawdę oszałamiające!!!

Dietę OXY polecam osobom, które chcą zgubić zbędne kilogramy,
nie narażając tym samym swojego zdrowia.
Patrycja Mazur, dietetyk

Aktualnie mam końcówkę sesji, więc niestety ciężko było przygotowywać się do tryliarda egzaminów i jeszcze stać w kuchni i przygotowywać sobie tak skrupulatnie jedzonko, ale już niedługo planuję wrócić do diety, nawet nie tyle dla zgubienia wagi, ale dla lepszego samopoczucia, uczucia lekkości i pełnej lodówki :) Wam również polecam, bo tak, da się na niej przeżyć! ;)

Miłej soboty!
Copyright © 2017
fanaberie Patrycji
, Blogger